Eğitim alanını dört duvardan ibaret sınıflarla sınırlamayan anaokulu, mekanın kullanıcısı olacak çocukların mantıksal zeka gelişimine ek olarak bedensel,duygusal, yaratıcı, sosyal algı ve yeteneklerini geliştirmeyi hedefleyen bir pedagojik yaklaşımla ele alınmıştır. Bu doğrultuda çocukların anaokulu içindeki farklı aktivite/eğitim alanları arası gidiş-gelişlerini zenginleştirecek bir aktivite merdiveni tasarlanmıştır.
Mekanların kurgusu çocukların açık ve kapalı alanlardan özgürce faydalanabilecekleri şekilde tasarlanmıştır. Bir avluyu çevreleyen yapı, bir gün boyunca sınıflarda ve etkinlik alanlarında doğal ışığın iç mekanlara süzülebilmesine olanak tanır. Avlu aynı zamanda farklı yaş gruplarının yer aldığı kampüste çocuklar için korunaklı bir alan sağlar
Derslikler iç bahçe etrafında dizilmiştir, yemekhane ve etkinlik alanları ise onları destekler şekilde konumlandırılmış ayrıca arazideki kot farkı servis alacak mekanların anaokulu yapısının ana işleyişine etki etmeyecek şekilde yerleştirilmesi için kullanılmıştır.